dimecres, 16 de juliol del 2008

Tom Waits, WONDERFUL BASTARD



Ahir a la nit, finalment Tom Waits en directe! Una nit especial per un concert únic. Ens va fer emocionar, cridar, cantar i aplaudir com mai.
És brutal en tots els sentits.
Ha valgut la pena deixar-hi un dineral.

Us deixo amb un fragment de conversa entre Jim Jarmush i Tom Waits, extret del llibre Tom Waits. Conversacions, entrevistas y opiniones de Mac Montandon, editat per Global rythm (la traducció al català és gentilesa intransigent):

Jim Jarmush: Has escrit alguna vegada material que acabi sent com un text, que existeixi com a llibre o escriptura més que com a música o interpretació?

Tom Waits: No, no ho he fet. Hi ha llibres publicats amb les meves lletres a Espanya i Itàlia i també a altres països. No ho sé; mira, a mi m'interessa el so de les coses, fins i tot recentment, quan intentava escriure petits records per un article. Havia de fer una entrevista i li vaig dir a l'entrevistador que se n'anés a casa. No podia parlar amb ell, ni tan sols podia mirar-lo. Li vaig dir que em deixés les preguntes i que jo les respondria; i és el que estic fent a les nits. Però em costa escriure coses, abans he de sentir-les. A vegades les dic davant la gravadora, però quan les transcric perden la música.

1 comentari:

miq ha dit...

Quina enveja poder gaudir d'un concert de Tom Waits. És una de les meves assignatures pendents.