diumenge, 10 de febrer del 2008

Graffiti & Cadaver exquisit

Fa uns dies passejant per Barcelona vaig veure aquest graffiti (la noia exhibicionista és de una grafitera coneguda de la qual no sé el nom). Estava fet en una àrea habilitada per a publicitat i realment semblava un quadre penjat al mig del carrer per deleitar la vista dels vianants.

El vaig veure i em va agradar. Al cap em va venir immediatament una exposició qu vaig veure no fa massa al MNAC titulada : Yves Tanguy. L'univers surrealista.

Tanguy i els seus col·legues surrealistes van inciar un joc que van titular "Cadàver exquisit". Consistia en dividir un full en 4 parts, que havien de correspondres al cap, tors, cames i peus d'un figura. Cada un del participants dibuixava una de les parts sense veure que havien fet els altres i el resultat era una figura surrealista i encantadora.
El graffiti que vaig veure em va atreure pel resultat que s'havia creat amb la unió espontània de graffitis. Era el cadàver exquisit del Segle XXI.